perfektridning

Alla inlägg under februari 2012

Av linnea jansson - 26 februari 2012 20:12

     Lätt dagens roligaste bild lägg märke till att han tuggar på bettet och det ser ut som om han skrattar

Av linnea jansson - 26 februari 2012 19:51

snart kommer bilderna från tävlingen!

  

MmM

Av linnea jansson - 26 februari 2012 18:19

Har nyss ätit mat jag åt kykling med ris och kurry sås  .

Imon ska jag skritta ut acke han ska bara få en chill dag för på tisdag ska jag ha dressyr lektion,ska bli as kul  .

Kollar nu på TVN vet inte vad pogrammet heter  hehe -

Nu när det börjar bli vår har Acke redan börjat fält päls å det är så jobbigt man blir så hårig  

Av linnea jansson - 26 februari 2012 17:39

  Idag var det tävling i working equitation   det gick sisså där bra hehe Acke tyckte det var läskiga grejor och gå över preseningen var inte kul så han hoppade över den haha gullet så jag fick 2 pogäng avdrag och så fick jag 2 till avdrag på grinden jag skulle öppna och stänga och det gick heller inge vidare   men att backa flytta pelare eller vad det nu heter och flytta över en hink på ett hinder stöd gick super BRA jag är faktiskt nöjd över honom för det var ju första tävlingen i en helt annan gren  .

Bilder kommer upp senare på kvällen eller imon vet inte riktigt får se nu har jag lärt mig att ladda upp bilder  

???

Av linnea jansson - 26 februari 2012 09:12

Är det här samma häst nej/ja???

        

Av linnea jansson - 26 februari 2012 08:59



1.Man ska inte rida och nöta hopp eller dressyr på en ridbana från ca 4-7 dagar i veckan det tkr ingen häst om oavsett om den tävlas eller inte  

2.Jag vet 2 st hästar som inte blir behandlade på rätt sett dom hästarna får inge vatten dom äter gammal halm

mögglig havre asså vem fan är så dum i huvudet dom går också  i en liten hage men säger inte vilka hästar eller ägare det är för då kan det bli problem dom kan ju få lite vatten i sig av snön men asså hallå vakna.

3.Hästen ska vara helt torr när den släpps in i hagen den hanske har varit svettig eller blivit ny duchad  .

4.Ha en bra hovslagare (jag har sveriges bästa hovslagare)  

5.Ge hästen ett riktigt BRA liv  .

jag har massa mer tips men orka inte skriva det nu.

Om ni undrar nått om hästen eller nått sånnt kan jag säkert svara  

såå fråga på ni!

Av linnea jansson - 26 februari 2012 08:32

                 

Av linnea jansson - 26 februari 2012 08:25

kolla på den här hästens rygg ser ni att det går typ ner en grop mitt på hästens rygg mitt imellan ryggraden   gissa varför det är så på den hästen.

    dock tkr jag att hästen ser väldigt fin och trevlig ut och rida men gissa vrf hästen har en sån rygg   

Ovido - Quiz & Flashcards