perfektridning

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av linnea jansson - 9 mars 2012 22:45

KOLLLA IN DETTA LÄGER

    kOLLA IN LIXOM VÄRSTA LYX MASSOR AV PROOFS TRÄNING MAN FÅR BADA I POOOL OCH BADA MED HÄSTEN OSV OSV LYXIT VÄRRE ASSÅ.  

har också planerat en tävling i insjön as kul det får bara vara med varm och kallblodiga hästar med i den tävlingen det ska bli asa kul för att den/dom som vinner klassen/klasserna blir utsed till svrigest bästa varm/kallblodig fatta kul min vinner OFC rosett planket och ärevarv ska lungt vara med på denna tävling as kul.

Tävlingen är den 17 maj kom och hejjjja kom ihåg linnea jansson och Acke  

Av linnea jansson - 9 mars 2012 22:00

 Ska blogga lite mer det är nyheter på tvn hehe vill kolla klart på the voise innan jag ser på film  .

Kollar på massor av kläder utrustning till mig och hästen ,kollar ridläger,bloggar och massa sånnt planerar också tävlingar  .

Så lussnar på musik medans det är bäst hehe woppa har hittat massor åå gud är såååå fucking nervös om jag får ett ja eller nej hoppas verkligen på ett jaaaa då blir det att åka välllllldigt långggt men det är det värt!!!.

Av linnea jansson - 9 mars 2012 21:44

shit jag är HUR NERVÖÖS SOMHELLST OMG NI FATTAR INTE ASSÅ SHIT

SÄGER INTE NU VRF MEN NI SKA FÅ VETA NÄR JAG HAR FÅTT SVAR FRÅN MAMMA OCH PAPPA.

I WILL NOT SAY ANYTHING

But it will take me a while to get a respons from them i promies hehe  

Ska nu gå och kolla på film ni vet jag saknar dig!!

imon blir det en kul dag!

  hare bra!

Av linnea jansson - 9 mars 2012 20:22

Yess hela helgen blire Acke  .

Imon ska ja skritta och yogga honom för söndag ska ag ha dressyrträning wooppa as kul  .

Har nyss läst nellies blogg jag tycker den är så j"""""""vla bra ni ska bara veta jag dammpar den hur bra som hellst.

ASA FINA PONNYSAR  och hon själv är så j"""""""vla fiiin!!!thats is only  

Av linnea jansson - 9 mars 2012 19:47

Dom 6 ballaste kläderna kunde jag inte ladda upp nu!!

                          men det här är några saker jag vill ha/ska köpa pS  hjälpen kostar 10.000 hahaha bara att fråga

Av linnea jansson - 9 mars 2012 18:38

Jag var på en dressyr tävling för ca 3 veckor sen och då var det ett varmblod med det var ganska stor publik

fast det var en nationell tävling.

När varmblodet skulle gå in på banan så var det som att det gick en suck i publiken ee WTF vrf suckade dom

jooooo det ska ni få veta.

Ni vet att alla säger si och så om varmblod att dom inte kan galoppara dom blir så stressade dom är så fula och massa sånna onödiga saker men när det gick en suck genom publiken så log jag asså jag såg ganska nöjd utt eller verkligen nöjd jag tycker det är så j"kla skööönt när det är många varmblod som blir till ridhästar och inte trav hästar!

När varmblodet och ryttaren hade ridit klart på banan så gapade typ hela publiken det varmblodet

som dom tyckte var så ful förfandlades till en star det varmblodet presterade och man såg att hästen storm gillade att tävla varmblodet var så JÄVVVLA DUKTIG ni kan inte fatta det det gick hur fint som hellst såklrt kom

varmblodet 1a haha jävla looosers som skrattade på läktaren asså fattar dom nu eller? hoppas det!!

Det var väl antagligen första gången ryttaren och varmblodet tävlade på nationell nivå för ryttaren började gråta

publiken borde gå ner och slicka upp hennes tårar asså så iretterad blev jag man får tycka vad man vill men man behöver inte sucka eller nått speciellt inte när det är tävling!!

säger bara att varmblod är hästar inte monster  smach that

Av linnea jansson - 9 mars 2012 18:27

Ikväll efter the voise är slut ska jag kolla på filmen jag saknar dig   det verkar jätte bra men också sorlig det står så här på baksidan asså dom som han kommentera:

1.jag saknar dig tar alla ungdomar som brinner,lider och som sörjer på djupaste allvar.

2.En fantastiskt bra film.

3.Gripande filmupplevelse.

4.Alleldes alleldes fantasktiskt.

5.jag saknar dig ha varit värd att vänta på.

6.MAN MÅSTE HA ETT HJÄRTA AV STEN OM MAN INTE BLIR BERÖRD.

7.eN VIKTIG FILM FÖR EN STOR UNG PUBLIK.

8.Går rakt genom hjärtat   den filmen låter ju as bra

Av linnea jansson - 9 mars 2012 17:27

Idag slutade vi´tidigare en andra dagar  .

Jag red en lång ritt med Acke idag från början till mitten till slut?

Jag hämtade Acke från hagen och ställde upp honom i stallgången han var lugn som vanligt men

han kan bli såååå j"vla hög med ryggen och huvudet han spänner hela kroppen och rumpan.

Och det var just det som hände efter en stund han blev helt asså vet inte hur jag ska förklara aa han blev iaf väldigt spänd han såg nånnting som jag inte såg jag fattade inte vrf han höll på så men asså jag vissste ju att det var nånting som gjorde att han blev så där j"kla spänd!!

Jag klappade honom och pratade välllldigt lungt och långsammt jag skulle visa att det ar inte nånting att vara rädd eller spänd för det hjälpte jag ligger alltid ett steg före Acke han vet att det är jag som är högre i rang en vad han är för mig det är vällllldigt viktigt att det är jag som bestämmer/är högre i rang en Acke för annars skulle jag inte klara av honom,han blir så j"äkla spänd och då kan det ju bli en olycka men inte denna gång har aldrig hänt och hoppas inte det kommer heller  .

När jag hade gjort klart honom och lite sånnt så hoppade jag upp och skulle rida iväg med då hände ju såklart en till sak han vägrade och gå började små stegra lite och lite sånt och jag kom på att jag hade glömt att sätta på han reflexer samma med mig jag glöömde sätta på mig reflex väst!!!! sååå jag fick juuu lov att hoppa av

och sätta på mig det och när jag hade satt på honom och mig reflexar då kunde han minnsan börja gå hahaha

sjukt det var som att han visste att jag hade glömt nånting underbara häst  .

Det blåste jätte mycket och det var mulet as tråkigt väder bara det inte regnar så är det väl okey men så äre ibland! Han blir ju oftast tittigast när det blåser och det är många saker som låter och så var det också han var tittig sååå jag skrittade honom väldigt länge satt han fick vänja sig haha som vanligt hehe men jag red kanske 3 mil på 2 timmar efter en lång frammskrittning så var det övergångarna som gällde dom skulle vara med en bra början mitten och avbrott det gjorde han jätte bra det skulle vara en bra kontakt mellan hästens mun till min hand upp till min axel och samma på andra sidan..

min vänster hand var bättre idag den låg på plats nästan hela tiden hehe det var ju det jag tränade på redan framsteg fantastiskt! Nästan hela ridpasset bestod av övergångar nästan hela tiden han blir så j"vla stark av det men det är inte alla som tycker det men vadåda??? alla tycker olika it is only!

Jag tycker han var duktig idag även den dåliga början men så är det ibland 3 mil på 2 timmar det är bra de  

Ovido - Quiz & Flashcards