perfektridning

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Han är helt otrolig!!

Av linnea jansson - 14 mars 2012 19:11

Idag kom jag hem vanlig tid kl 15.00 åt en macka och stack till hästarna jag såg verkligen eframimot

ridturen idag det var fint väder solen lyste osv jag var glad haha vädret avgör om jag är som vanligt eller över glad elle va man ska säga  men jag hämtade och gjorde iårdning honom han var lugn men lite tittig men inget mer lixom!

Jag skrittade fram och njöt men sen började focuseringen......jag tog tyglarna och jobbade honom i formen mina händer skulle vara på rätta platsen hela tiden och att vi skulle vara ETT lixom med takt oh rytmen och få ett jämt stöd i båda händerna!

Sen skulle jag börja trava han var inte alls sig lik han var nästan som en annan häst på ett dåligt sett fattar ni jag fick typ hjärt atak han var verkligen inte alls sig lik fattar ni han som brukar vara en prins och helt perfekt hela hela tiden????

Jag trodde typ att han var stel eller nått vet inte riktigt men iaf då gjorde övergångar och massa lösgörande saker

men inget hjälpte jag red ju långt idag så jag verkligen focuserande på att allt skulle sluta bra!

Jag skrittade honom ett tag till kanske 10 min till eller nått sånt men han var inte som vanligt då heller..

jag blev helt krossad typ fattade ingenting höll på med massa övningar på vägen bara skritt och trav övningar

men inget hände?

Efter en lång frustrerande tänkande hoppade jag av och kollade om han hade nått sår eller nått men inget jag gjorde böjprov också haha blev inte jätte bra när man bara är en han haltade inte heller men det skulle jag ju känna men ville vara på den säkra sidan såklart det är alltid han som går för mig när det gäller sånt.

Men det var inget sånt heller så jag hoppade upp och forsatte rida men den här gången hade jag väl släppt mina muskler som jag spänner när jag blir så där frustrerad.

Sen kom jag ut på en väg med bara grus eller jag hade ju ridit på vägen hela tiden då men den hade varit med bara is men jag tog tyglarna för jag hade vänt för jag orkade inte rida honom när det känndes sååå jäkla fel

men tog tyglarna och började trava,han var så jävla fin helt underbar super mjuk osv aaaaa ni fattar tydligen var det mig det var fel på för att när jag hoppade upp så var jag avslappnad det var grus väg jag var inte stark i händerna min position var väldigt bra tittade framåt och tänkte pocetift hela tiden jag var avslappnad i mage rumpa rygg och händerna han var som vanligt igen!

Han gick som en KUNG INTE EN PRINS han var helt otroligt duktig efter det var jag så FUCKING HAPPY ni ska bara veta jag klappade om honom dööö mycket han kände sig såååå stolt haha gullet detta ridpass fick jag lära mig hehehehe vääääldigt mycket han är helt otrolig allt måste sitta perfekt för att han ska gå bra det är bra att veta för att tex på en dress tävling och vinner klassen då han jag varit riktigt duktig vi är båda käpar och ser upp till båda 2 vi är ett team lixom ETT ryttare och häst =ett team   bilder från idag!

          love you.you are the best!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea jansson - 23 april 2012 19:41

Jag måste få svar på denna fråga! vilken blogg är bäst www.perfektridning.bloggplatsen   eller   www.perfektridningg.blogg.se   ...

Av linnea jansson - 2 april 2012 21:05

Jag har tänkt på denna sak i många dagar......jag kommer byta blogg till blogg.se min nya blogg heter www.perfektridningg.blogg.se kom ihåg det så jag kommer inte göra fler inlägg! Jag valde själv att jag skulle ha blogg.se det är ingen annan s...

Av linnea jansson - 1 april 2012 22:10

Imon är det skola igen ingen bloggning på morgonen så jag förväntar mig inte så hög statestik imon hehe me men får hoppas iaf! Vanlig skoldag imon dock ingen ENG yess hate eng! Den här veckan är det mycke häst som står på spel! Ska ev rida vi...

Av linnea jansson - 1 april 2012 21:02

Bildet från idag!                                                    Tyvärr inte den bästa kvatiten fom sooma in jätte mycket på vissa fotton! Blev inte så många kort men,men nästa gång det är varmt ute ridbanan är prio oc...

Av linnea jansson - 1 april 2012 20:54


      Ingen av videorn blev BRA tkr jagmen aja jag lovade ju videor!  ...

Ovido - Quiz & Flashcards